Muzeum Komiksu (fundacja)

 

Kontekst projektu: Trzech wielkich miłośników sztuki komiksowej, z którymi miałyśmy już przyjemność współpracować przy wystawie w Muzeum Narodowym (Teraz Komiks) podjęło pierwsze kroki w kierunku utworzenia Muzeum Komiksu. Powstała fundacja, której głównym celem jest stworzenie w perspektywie kilku lat miejsca w Krakowie dla unikatowych zbiorów oryginalnych plansz komiksowych, ilustracji oraz przeróżnych gadżetów; cudów i cudeniek ze świata komiksu polskiego. Nasze studio zostało poproszone o doradztwo w zakresie strategii komunikacji oraz zaprojektowanie pełnej identyfikacji wizualnej.

 

Wyzwanie: Fundacja to nie tylko jej założyciele , to również krąg twórców, fanów i „przyjaciół” komiksu, którzy jednoczą się w okół inicjatywy. Energia, pasja i szczera (bo rozwijająca się od lat dziecięcych) miłość do komiksu to niesamowite wartości, które prowadzą i napędzają tych ludzi do działania. Właśnie takie cechy zdecydowaliśmy się wyeksponować w komunikacji fundacji. Nietypowym zadaniem jest stworzenie znaku dla instytucji, która istnieje na razie jedynie jako idea. Brak możliwości odniesienia się do budynku muzeum zamiast traktować jako utrudnienie postanowiliśmy wziąć za wartość i zwizualizować Muzeum Komiksu jako żywą ideę.

 

 

 

Kreacja:  Powstał znak, który za zadanie ma przenosić energię twórców i przyjaciół koncepcji Muzeum Komiksu. Litery M i K zostały nasycone emocjami w sposób inspirowany komiksową emocjonalną wypowiedzią. Znak odnosi się kształtem do dymku, który w sztuce komiksu symbolizuje dialog. W projekcie identyfikacji poprzez symbolikę i kolorystykę podkreślamy, że fundacja w procesie tworzenia Muzeum jest otwarta na dyskusje i współpracę. Sygnet jest znakiem przenoszącym przez kształt wykrzykników euforię i radość, mamy nadzieję, że tak samo jak założyciele fundacji będzie zarażał dobrą energią, inspirował do wspólnego działania.

 

Zakres realizacji:
logotyp opracowany w dwóch językach (polski i angielski),
księga znaku, kolorystyka i typografia, layout’y postów na social media, wizytówki, papier firmowy, stopka mailowa, pieczątka, banery do Internetu, piny i inne gadżety promocyjne.

 

 

 

Prezentowane na fotografiach eksponaty należą do zbiorów Wojciecha Jamy.

 

Zdjęcia dzięki uprzejmości: Muzeum Komiksu