Kraków dla Mieszkańców
Kontekst projektu: Kraków dla Mieszkańców to stowarzyszenie którego główną misją jest podniesienie jakości życia mieszkańców Krakowa. Najważniejsze obszary działania to nowoczesna ekologia z nastawieniem na człowieka (walka ze smogiem, dbanie o miejską zieleń) oraz nowoczesny transport zbiorowy.
Stowarzyszenie zdecydowało się na zamianę nazwy (dawniej Logiczna Alternatywa) na taką, która w komunikacji niesie przekaz: Kraków powinien być miastem gdzie wygodnie żyje się ludziom na co dzień a nie tylko zabytkowym centrum dla turystów.
Wyzwanie: W związku ze zmianą nazwy stowarzyszenie poprosiło nas o stworzenie nowej identyfikacji wizualnej. Wspólnie zdecydowaliśmy, że najważniejszym celem naszych działań będzie stworzenie języka wizualnego, który ociepli jego wizerunek oraz zaangażuje odbiorców do dyskusji oraz działań. Za najważniejszą wartość przyjęliśmy potrzebę postrzegania Krakowa właśnie jako nowoczesnego miasta wygodnego do zamieszkania. Przestrzeni w której myśli się o kreatywnych i ekologicznych rozwiązaniach problemów codziennego życia obywateli
Kreacja: Zaprojektowany znak ukazuje miasto jako przestrzeń dla życia i aktywności mieszkańców. Powstał sygnet; symboliczna płaszczyzna na powierzchni której pojawiają się symbole reprezentujące główne obszary działań stowarzyszenia.
Ruch i zmienność logotypu ma za zadanie pokazać odbiorcom wachlarz aspektów nowoczesnego myślenia o życiu w mieście, pokazać zmienność pulsującego życiem miasta, podkreślić energię do działania.
W ramach współpracy opracowana została szeroka gama materiałów firmowych i reklamowych dla Stowarzyszenia oraz ikonografia porządkująca obszary działań. Dodatkowo powstała rodzina znaków firmowych dla Łukasza Gibały – lidera Stowarzyszenia, Klubu Radnych i Think Thank’u.
Identyfikacja Krakowa dla Mieszkańców wciąż się rozwija,
Zakres prac:
warsztaty strategiczne
projekt logotypu
projekt identyfikacji wizualnej
księga znaku, projekt papeterii firmowej
projekty materiałów reklamowych
projekty grafiki na stronę www
projekt banerów
projekt ikon
projekt elementów reklamowych akcji „Robimy tlen”
projekt layout’u i skład kwartalnika
ilustracje